Das Auto Import

Hoge klantwaardering van 4.9/5
Al 23.559 auto’s geimporteerd
Snelste doorlooptijd naar kenteken
Uitsluitend merkdealer aanbod
Hoge klantwaardering van 4.9/5
Hoge klantwaardering van 4.9/5
Al 23.559 auto's geimporteerd
Al 23.559 auto's geimporteerd
Snelste doorlooptijd naar kenteken
Snelste doorlooptijd naar kenteken
Uitsluitend merkdealer aanbod
Uitsluitend merkdealer aanbod
previous arrow
next arrow
Hoge klantwaardering van 4.9/5
Al 23.559 auto's geimporteerd
Snelste doorlooptijd naar kenteken
Uitsluitend merkdealer aanbod

BPM 2012 – tarieven en berekening bij auto import

Wanneer u een auto uit Duitsland wilt importeren, kunt u in veel gevallen kiezen voor het BPM tijdvak van het jaar waarin de auto voor het eerst op kenteken is gezet. Dit kan voordelig zijn, omdat de regels en tarieven in 2012 aanzienlijk anders waren dan in latere jaren.

 

Op deze pagina leest u hoe de BPM in 2012 werd berekend en waar u rekening mee moet houden als u dit tijdvak wilt toepassen.


Hoe werkte BPM in 2012?

In 2012 was de BPM gebaseerd op een combinatie van de netto catalogusprijs en de CO2-uitstoot. De belasting bestond uit een vast percentage over de cataloguswaarde plus een CO2-component die afhankelijk was van de uitstoot in gram per kilometer.

 

Voor benzineauto’s en dieselauto’s golden verschillende staffels. Bovendien waren er toeslagen voor diesels zonder roetfilter en kortingen voor zeer zuinige voertuigen.


Voorbeeldberekening BPM 2012

Een voorbeeld:
• Auto met netto catalogusprijs van €25.000
• Oorspronkelijke BPM percentage: 42,3%
• BPM bedrag op cataloguswaarde: €10.575
• CO2-toeslag op basis van 150 g/km: €1.500
• Totale oorspronkelijke BPM: €12.075

 

Bij import mag op dit bedrag de afschrijving worden toegepast, afhankelijk van de leeftijd en kilometerstand van de auto.

 

Wilt u zelf een berekening maken? Ga naar BPM berekenen voor uitleg en hulpmiddelen.


Wanneer is BPM 2012 gunstig?

Het kan voordelig zijn om BPM 2012 te kiezen als:
• De auto in 2012 op kenteken is gezet in Duitsland.
• De CO2-uitstoot relatief laag is.
• De tarieven uit 2012 lager uitvallen dan de regels van latere jaren.
• Let op: u moet aantonen dat het voertuig in dat jaar voor toelating in aanmerking kwam.


Veelgemaakte fouten

• Het verkeerde tijdvak toepassen.
• CO2-uitstoot niet correct overnemen (WLTP versus NEDC).
• Verkeerde cataloguswaarde hanteren.

 

Een kleine fout kan al snel honderden euro’s extra kosten.


Hulp nodig bij berekening?

Das Auto Import helpt u graag met een correcte en voordelige BPM-berekening. Wij importeren uitsluitend auto’s van officiële Duitse merkdealers en zorgen dat u nooit te veel betaalt.

 

Lees meer over auto kopen in Duitsland of vraag vrijblijvend een berekening aan.

Heeft u vragen? Neem gerust contact op. Wij staan voor u klaar.

Gratis BPM berekening

Benieuwd naar de totale kosten voor het importeren van een bepaalde auto? Stuur ons een advertentielink voor een vrijblijvend advies.
Vraag gratis berekening aan
Start nu uw zoektocht naar uw volgende auto

Kies uit meer dan 200.000 Duitse auto's van erkende merkdealers

Waarom een auto kopen in Duitsland?

Gratis BPM berekening

Benieuwd naar de totale kosten voor het importeren van een bepaalde auto?

Stuur ons een advertentielink voor een vrijblijvend advies.

Vraag gratis berekening aan